|
|
Felanmälan av olika sakerEftersom föreningen har ett antal avtal med olika företag är det olika felanmälningsrutiner som gäller, beroende på felets karaktär. Här följer en lista med olika typer av felanmälningar du kan behöva göra. Fel i lägenheten eller HissarOBS! frÃ¥n 1 januari 2023 är det Nabo som gäller. Nabo, Felanmälan online: Nabo Tele2Bredband och Kabel-TV: Tele2, telefon 90 222, eller gå till kundkontakt hos Tele2. Övriga fel i lägenhetenFör övriga fel i egna lägenheten ansvarar lägenhetsinnehavaren själv för åtgärdande. För förslag på reparatör kan man få via Nabos hemsida, eller kontakta Nabo på telefon 010-288 00 00. StrömförsörjningHar du elavbrott i lägenheten, kontrollera först i skåpet med brytare som finns i varje lägenhet. Om detta inte löser problemet, kontakta styrelsens ordförande per mobilnummer som finns i trapphusets port. Fel utanför lägenhetenFel på yttre delar av fastigheten (t.ex. trasiga lampor, skador på ytterdörrar, fönster, fasad, lekplatsen) ska du också anmäla till styrelsen. Bristfällig städning, snöskottning eller trädgårdsskötsel: Kontakta styrelsen här SopsorteringsrumOm du upptäcker problem med sopsorteringen, t ex. överfyllda kärl, kan du kontakta styrelsen och meddela felet. SkadedjurVid problem med skadedjur och sanering ska detta anmälas till Anticimex på telefon: Brf Snötäcket har en fastighetsförsäkring som täcker skadedjurssanering. Det räcker med att ange att denna försäkring är tecknad hos Folksam. Om du har misstankar om problem med möss, råttor, getingar, vägglöss, myror eller kackerlackor bör du informera styrelsen om det, eftersom en effektiv bekämpning av dessa skadedjur kan innebära att det behövs ingrepp som berör hela eller delar av fastigheten. Detsamma gäller misstankar om mögelangrepp. |
Kontakt och prislista Nabo |
© 2016 - 2024 All rights reserved Brf Snötäcket, Karlskronavägen 4B, 121 52 Johanneshov - Org nr 769605-7467 |